Ajankohtaista

Lue Mailandin ajankohtaiset uutiset ja tuoreimmat blogikirjoitukset.

Blogi | 20.5.2019

Läpinäkyvä lobbaaminen kuuluu sekä demokratiaan että lobbaajan eettisiin ohjeisiin

Lobbaamisen pelisäännöt ovat Suomessa olleet lähinnä kirjoittamattomia. Vaikuttamistyötä ovat eniten tehneet etujärjestöt ja ammattilobbaajat, mutta viime vuosina tilanne on muuttunut. Viestintätoimistot ovat kehittäneet vaikuttamisosaamista ja sille tuntuu olevan kysyntää. Se on luonteva osa palvelua, jota toimistot tarjoavat samoille toimeksiantajille, joita ne auttavat viestinnän muotoilussa ja toteuttamisessa päivittäin.

Lue lisää
Uutinen | 10.1.2019

Alpo Räinä PRCA SEA Awardsien tuomaristoon

Mailandin Alpo Räinä edustaa Suomea PRCA SEA Awards -viestintäkilpailun tuomaristossa. PRCA SEA on uusi järjestö, jonka Lontoossa toimiva PRCA on perustanut vahvistamaan toimintaansa Kaakkois-Aasian maissa. Ensimmäistä kertaa järjestettävä PRCA SEA Awards palkitsee tehokkaimpia ja luovimpia PR- ja viestintätekoja sekä osaajia. Töiden jättöaika on menossa 28.1. saakka ja short list julkistetaan 11.2.

Lue lisää
viestintäkirjoja
Blogi | 19.12.2018

Uusia kirjoja viestinnästä – hyvän tekeminen ei käy käden käänteessä

Viestintä elää kiihkeää uudistumisen ja kasvun aikaa, joten oppaita, neuvoja ja vinkkejä kaivataan. Viestinnän tekijöiden on päivitettävä osaamistaan koko ajan, ja kyllä hyvä kirja mielestäni puolivillaisen seminaarin päihittää niin sisällössä kuin hinnassakin. Muutaman tunnin tapahtumasta saa (työnantaja) pulittaa herkästi useamman satasen, kun kelpo kirjan saa muutamilla kympeillä, ja sitä voi kierrättääkin.

Lue lisää
Uutinen | 12.10.2018

Alpo Räinä ICCO Global Awardsien tuomaristoon

Mailand Communications Oy:n toimitusjohtaja ja MTL Viestintätoimistojen puheenjohtaja Alpo Räinä on kutsuttu kansainvälisen ICCO Global Awards -viestintäkilpailun tuomaristoon. Kilpailun järjestää 51 maassa toimiva International Communications Consultancy Organisation (ICCO).

Lue lisää
B2B-yritysten hakusanamainonta
Blogi | 5.10.2018

B2B-yritysten hakusanamainonta – neljä pointtia pohdittavaksi

B2B-markkinointi on ollut myllerryksissä viime vuosien aikana, ja se on muuttunut entistä asiakaslähtöisemmäksi. Ymmärrettävää, sillä loppujen lopuksi yritystenkin ostopäätökset ovat ihmisten tekemiä. Kuten kuluttajatkin, myös yritykset etsivät jatkuvasti enemmän tietoa tuotteista ja palveluista ennen varsinaista ostotapahtumaa.

Lue lisää
viestintä voimaannuttaa muutoksessa
Blogi | 28.9.2018

Viestintä voimaannuttaa muutoksessa

Voimaantuminen on henkilökohtainen prosessi. Yhdellä meistä sisäinen voimantunne kasvaa onnistuneen urheilusorituksen myötä, kun joku toinen etsii ja löytää vahvuuksiaan mentorin avulla. Samaan aikaan kolmas voimaantuu kotipuutarhan satoennätyksistä ja neljäs jostain ihan muusta. Yhteistä kaikille on tunne. Saamme positiivista energiaa ja maailma näyttää heti paljon valoisammalta. Samaa tunnetta ja uskoa tulevaisuuteen tarvitaan myös muutoksessa olevissa organisaatioissa.

Lue lisää
Blogi | 19.9.2018

Viestintätoimistojen yhteiset tavoitteet vahvistavat toimialaa

Olen vuosi vuodelta vaikuttuneempi siitä, kuinka viestintätoimistoilla löytyy niin paljon yhteistyökykyä, jopa kansainvälisesti. Alan yritykset Suomessa löytävät monia yhteisiä tavoitteita, jotka liittyvät yleensä alan toimintatapoihin ja ammattimaiseen käyttäytymiseen. Hyvien kokemusten jakaminen ja yhteisten ongelmien ratkaisemiseen osallistuminen hyödyttävät koko alaa.

Lue lisää