Solo Sokos Hotel Torni: yksilöllisyys brändiksi

Haaste

Vuonna 2013 Sokos Hotelleissa tehtiin historian mittavin konseptiuudistus, jossa brändiremontin myötä kaikki hotellit jaettiin kolmeen erilaiseen hotellityyppiin. Uudistuksen myötä Hotelli Tornista tuli Solo Sokos Hotel Torni. Solo on ketjun yksilöllisistä klassikkohotelleista koostuva hotellityyppi, joille on tunnusmaista persoonallisuus ja huipputason palvelu. Haasteena oli jatkaa yksilöllistä brändäystä pitkäaikaisella suunnittelulla.

Ratkaisu

Brändiviestintä, jossa lähdimme etsimään erottuvuustekijöitä ja yksilöllistä ilmettä. Erilaiset sosiaalisen median kanavat otettiin viestinnässä vahvasti käyttöön. Näillä Solo Sokos Hotel Torni profiloidaan Helsingin uniikiksi hotellimiljööksi. Perustimme muun muassa Suomen ensimmäisen hotelliblogin, jossa raotetaan verhoa hotellin kulisseihin, ja käynnistimme aktiivisen yhteistyön matkabloggaajien kanssa.

Miten onnistuimme?

Onnistumisen taustalla oli rohkeus korostaa yksilöllisyyttä ja tunnistaa hotellin vahvuudet. Tärkeää oli myös henkilöstön aktiivisuus ja heidän ammattitaitonsa hyödyntäminen.