Invesdor: mediaviestintä teki joukkorahoitusyrityksen tunnetuksi

Tehtävä

Joukkorahoituspalvelu Invesdor perustettiin 2012 tavoitteena kehittää Suomen taloutta auttamalla kasvuyrityksiä. Joukkorahoitus oli käsitteenä tuntematon ja Invesdor itsekin startup-vaiheessa. Tehtävämme oli luoda tunnettuutta käsitteelle ja saada kasvuyrittäjät ja sijoittajat luottamaan uuteen rahoituspalveluun. Mailand vastasi Invesdorin mediaviestinnästä 2013–2015.

Ratkaisu

Invesdorin mediaviestintä aloitettiin ilmiötasolla. Kerroimme näkökulmia kasvuyritysten joukkorahoituksesta sekä Invesdorin läpinäkyvästä ja vastuullisesta toimintatavasta kasvuyrityksille, sijoittajille ja sidosryhmille. Toimme esiin kiinnostavia innovaatioita ja persoonia rahoituskohteiden takana. Vuoden kuluttua tavoitteeksi vahvistettiin profiloida Invesdor alan johtavaksi asiantuntijaksi Suomessa. Aiheiksi tulivat kansainvälistyminen sekä vuoropuhelu VM:n ja Fiva:n kanssa.

Miten onnistuimme

Invesdorista on julkaistu satoja juttuja kotimaisessa ja ulkomaisessa painetussa ja verkkomediassa. Vuoden 2014 lopussa tehdyn tutkimuksen mukaan Invesdor oli selkeästi tunnetuin, luotettavin, ammattitaitoisin ja laadukkain kotimainen joukkorahoitustoimija. Samana vuonna Red Herring -lehti valitsi Invesdorin Euroopan sadan lupaavimman kasvuyrityksen joukkoon. Ensimmäinen joukkorahoitettu yritys meni pörssiin 2016 Invesdorin kautta. Invesdor on nyt johtava pohjoiseurooppalainen joukkorahoituspalvelu, jonka kautta on sijoitettu kasvuyrityksiin jo yli 23 miljoonaa euroa.