Uutinen | 29.3.2014

Viestinnän investoinnit kasvussa, mediamainonta vähenee

MTL:n Q4/2013 -barometrin mukaan markkinointiviestintäalan toimistojen vahvimmat suhdanneodotukset ovat digitoimistoilla (5,9 %) ja viestintätoimistoilla (4,4 %). Mailand tähtää alan keskiarvoa parempaan kasvuun.

Mainostoimistoilla on heikommat näkymät (-5,5 %) ja myös tapahtumatoimistojen odotustila on negatiivinen (-9,1 %). Koko toimialan yhteen laskettu suhdanneodotus (myyntikatteen saldoluku) on +0,6 prosenttia. Painopisteen muutoksesta viestintään ja omiin medioihin kertoo sekin, että mediamainonnan määrä laski Suomessa 8 % vuonna 2013.

Mailandin vuosi 2013 oli tavoitteiden mukainen. Liiketoimintamme kasvoi runsaat 15 prosenttia.